Kaydol

Lütfen önce kaydolun! Buradan Kaydol

Opera Fonksiyonları Eğitimi

 

Opera PMS lisanslaması PREMIUM, STANDARD ve LITE olmak üzere 3 farklı kategoriye ayrılmıştır. Mevcut 148 adet alternatif fonksiyonun tamamına sahip olmak için PREMIUM, maksimum 55 adet için STANDARD, maksimum 29 adet için LITE lisansı alınması gerekir. (Her yeni sürümde değişiklik olabilir. 5.0.04.02 baz alınmıştır.) Bu fonksiyonlar Opera PMS uygulamasının mevcut yapısının üzerine eklenen ek özelliklerdir. Programın ana yapısıyla (Örneğin; Checkin/Checkout/Profile/Reservation gibi) ilişkili değildir, bu ana yapılar halihazırda vardır.

Hazırlanmış olan bu videoların amacı, ilgili kişiye fonksiyon seçiminde yardımcı olmaktır. Eğitim videolarında "Lite ve Standart sürümler için önerilmektedir." veya "Standart sürüm için önerilmektedir." ifadeleri yer almaktadır. Bu öneriler mevcut müşterilerin tecrübelerine dayanarak seçilmiştir.

 

Eğitim İçeriği

Account Receivable

  • AR Account Agent, AR Finance Charges, AR Fixed Charges, AR Traces

Blocks

  • Business Block, Alternate Dates, Block Traces, Booking Position, Business Block Offsets, Diary Group Rooming List Import, Inquiry, Master Sub Allocations, Master Sub Block, Quick Business Block, Sell Limit, Set Block Pickup Restrictions, Tour Series

Cashiering

  • Account Receivables, Advanced Generates, Articles, Authorize Direct Bill, Auto Folio Settlement, Batch Posting, Budgets, Cancellation Handeling, Check Exchange, Deposit Handling, Early Departure Penalty, Fixed Charges, Folio Arrangements, Foreign Currency Handling, General Cashier, No Show and Cancellation Postings, Passerby, Period Definition, Periodic Folios, Petty Cash, Post Stay Charges, Pre Stay Charges, Routing, Routing Limits, Scheduled Checkout, Transaction Diversions, Transaction User Groups

End of Day

  • Income Audit

Front Desk

  • House Accounts, Locators, Messages

General

  • Alternate Name, Component Rooms, Data Extraction, Extensions, File Attachments, Log Book, Menu URL Links, Owner, Profile Language, Report Gorup Access by User Group, Report Scheduler, Room Class, Run External Forms, Social Media Integration, Text Message Handling, Track It, User Group Administration

Membership

  • Awards, Enrollment, Lookup

Profiles

  • Account Overview, Contacts, Future, History, IATA Company Type, Incognito, Keyword, Privacy, Profile Add On, Profile Notifications, Profile Request, Profile Revenue Buckets, Relationships, Source, Statisrics and Information, VIP

Rates

  • Advanced Dynamic Base Rates, Advanced Packages, Apartment Style Billing, Best Rates, Best Available Rates, Daily Rates, Day Types, Dynamic Base Rates, Negoiated Rates, Occupant Threshold Pricing Method, Promotions, Rate Code Approval, Rate Header Multiple Room Trn Code Linkage, Rate Restriction, Rate Seasons, Rate Tiers, Rates by Defined Buckets, Suppress Rate

Reservations

  • Accompanying Guest, Add On, Alerts, Auto Attach Elements, Caller Information, Closing Script, Component Groups, Do Not Move Room, Fixed Rates, Generic Room Type, Item Inventory, Party, Payment Types Per Window, Reservation Access Control, Reservation Contact, Reservation Discounts, Reservation Traces, Reservation Upsell, Shares, Turnaways, Vouchers, Waitlist, Wake-up Calls

Rooms Management

  • Attendant Points, Discrepant Rooms, Facility Management, Guest Service Status, Inspected Status, Maintenance, Out of Order, Out of Service, Overbooking, Pickup Status, Queue Rooms, Room Conditions, Room History, Simple Task Assignment, Task Assignment, Turndown
Eğitim Tipi / Course Type:
e-Öğrenme
Eğitmen / Instructor:
Halil Emanetoğlu

Eğitim Araçları

  • Giriş
  • Account Receivable
  • Blocks
  • Cashiering
  • End of Day
  • Front Desk
  • General
  • Membership
  • Profiles
  • Rates
  • Reservations
  • Rooms Management